måndag 30 mars 2009

Känner med dom i södern

Jag hoppas det går bra där nere i Malmö. Precis just nu alltså. För dom spelar in sista fyra Grillad-avsnitten den här veckan. Program 3 som jag bara snabbspolat igenom i SVT Play hade 387' tittare (förvisso mot en Let's Dance-final), men det är ändå inget bra besked. Dom tappar ju ändå nästan 1,1 miljoner i förhållande till sin lead-in Så ska det låta (1466').

Och sen skriver Aftonbladet såna här idiotartiklar, som Betnér kommenterat nog så bra. Större okunskap och bildbyline får man leta efter.

Jag känner med mina vänner som jobbar med programmet och särskilt med Thomas som är helt utmärkt som programledare och komiker.

Motigt att stå med det här i sju sändningsveckor till.

Själv kan jag sitta i Stockholm och vara ganska glad för att jag tackade nej att köra det där programmet.

När Morgonsoffan-redaktionen träffade Annie Wegelius i höstas fattade jag det som att Malmö satt jäkligt säkert som humorcentrum inom SVT. Jag tror inget ändras av det här programmet, men det blir väl desto säkrare att vi får se mer av Robins, Mia&Klara, HippHipp och Anders&Måns än att Malmö gör nya saker. Men, men det där vet man aldrig: Extra allt glömdes ju bort av dom flesta.

1 kommentar:

Fritte Fritzson sa...

Extra Allt må vara bortglömt men det är en zoombie som snart kommer att resa sig ur sin grav och hemsöka alla som var med i det programmet. Mmm, bäst att va beredd.

Vad gäller Grillad så kan man väl konstatera att det är tråkigt att tittarsiffrorna inte rockar, men också att Aftonbladet inte missar en möjlighet att likt en hyena ge sig på ett skadat djur. Det är liksom inte i allmänhetens intresse de jobbar.