fredag 1 maj 2009

Blandat från en uttråkad

Det finns för mycket poker här i världen. Jag har budat lite på ett hus i dagarna (som vi inte kommer att köpa) och när jag har lagt ett bud finns det folk som lägger samma bud. Tror dom att dom kan syna eller? Idioter.
--
Jaja, satte mig vid datorn för att göra något vettigt, men vände på klacken och kollade Humorgalan och Grillad medelst zapp.

Jag surrade en del i våras med producenten Allan Förberg om att jag skulle bidra med något till Humorgalan, men så blev det inte. Det lilla jag såg av humorn kändes väldigt....Baluba + TV4 + Ragge Eklund + manusfamiljens sjätte projekt den veckan = dra era egna slutsatser.
Det lilla jag såg av allvaret fick mig att konstatera att Andreas Lundstedt är en mycket bättre person att skicka på reportageresa än Martin Timell. Det var äkta och bra.
Det lilla jag såg i övrigt fick mig att tycka att stämningen var bra på Cirkus och det är fan ett plus. Alltid begravningsstämning i lokalen på galasändningar annars.
--
Sista delen av Grillad feat. Christer Björkman var ett av dom bättre avsnitten. Tobbe, som inledde, överträffades aldrig och han kvalar nu in i mitt Grillad-all-star-team. Dock var Arons skämt "Christer, du är gift med en man, är du bög eller?" nog ett av dom roligaste i hela programserien.
--
Jag hör nu The Umbilical brothers ljudeffekter från TV:n bakom mig. Dom kommer inte till sin rätt som radio, det är en sak som är säker.

Nä, nu korkar jag upp en flarra vin och hoppas frugan tog 21.36-bussen från stan. Sleep tight era fårfioler!

Inga kommentarer: