onsdag 20 maj 2009

Shetlands-/Kulturama ikväll + annons

Var på Emma Wessleus och Sandra Ilars finfina klubb Shetlandsponny Comedy Club mitt uti den estetiska smältdegeln Kulturama ikväll. Det var kanske 35-40 personer i lokalen, komiker inkluderat, men det var nära och en kul scen att vara på. Alla var duktiga och Emma höll ihop kvällen bra.

Själv avslutade jag också helt okej och testade att läsa lite nyskrivet innantill efter en 7-8 minuters inledning. Det lirade och jag kan nu sitta och stryka eller behålla.
Har skrivit ett nytt skämt, som jag ser mycket fram emot att dra igen. Testade det på Isak Jansson innan och han visste inte riktigt (och inte jag heller ska sägas), men det togs emot väldigt bra av publiken. Det är lite metahumor över det, men det är ändå ett väldigt rakt skämt. Mer om det en annan gång.

Kul med stand-up nu och så har jag inte gigg förrän den 7 juni nästa gång. Skulle behöva köra en gång kring månadskiftet. Någon?

Inga kommentarer: