söndag 24 maj 2009

Grattis Schyffert!

Enligt Petra Mede läser alla på Big Comedy-turnén 2009 min blogg. Jag har mycket svårt för att tro på det (jag menar Lennie Norman, hallå), men det innebär att jag kan skriva här istället för att maila något gulligt till Schyffert, som besvaras med "tack /h".

80 föreställningar, säkert 50-60.000 biljetter och kanske några miljoner på banken (läs miljoner med Wahlbecks röst så blir det roligare) senare så är 90's till ända.

Såg det på TV igår och det blev precis så bra som jag hoppades på. Det är ingen självklarhet. Minns Skatans TV-version som jag skrev om här

90's såg jag för 14 månader sen och tyckte såhär

Jag tyckte föreställning var minst lika bra på TV. Schyffert hade strukit ett fåtal skämt sedan jag såg den (bland annat en rolig uppgörelse med DJ-skrået och varför inte SYO tipsade om det yrket), men annars var föreställningen väldigt intakt. Jag såg en av dom tio första showerna och nu var det sig ganska likt. Det var helt enkelt genomarbetat från början.

Faktumet att det sändes LIVE i TV utnyttjades också mycket elegant.

Hatten av Schyffert! Fantastiskt bra jobbat och grattis till 90's! Dom stående ovationerna var dig väl värda!

PS.
Tycker också Robin Hofwander (bildproducent) gjorde ett bra jobb. När kameran hängde med ut efter applådtacken klipptes det ut perfekt. Vi filmade en show i direktsändning. Det var inte TV, som suktade efter ytterligare ord från huvudpersonen. Tack för det.

2 kommentarer:

Schlagerschnack sa...

Kul att du uppskattade det. Jag tyckte att det var en kanonföreställning och ett rent nöje att bildproducera.

//Robin

Johan S sa...

Det gjorde jag. Bra jobbat, Robin.

Johan