torsdag 7 maj 2009

Tiny Comedy var kul - som väntat

En helt bisarr eftermiddag ledde till att jag kom 45 minuter för sent till Tiny Comedy. Det var en så bra kväll som uppställningen utlovade. Alla jag såg var jätteroliga.

Själv var jag inte så pjåkig heller. Fick t.o.m. beröm av Sveriges Roligaste Komiker (allt enligt en färsk undersökning i Aftonbladet) för en av mina rutiner.
Det var inte packat på Bullie bar, men ändå riktigt bra stämning som alltid.
Jag har gott självförtroende nu. Känns som att det alltid ska gå bra. Det är nog därför jag kan unna mig att vara lite självkritisk emellanåt.

Glömde för övrigt någon grej och kom på någon grej, så mina sex minuter på Big Ben på söndag är redan klara.

Efter showen satte vi oss ner och snackade; komikerna som körde och Björn Gustafsson, David Druid och Soran Ismail som kom förbi för att kolla i slutet av andra akten. Dom två senare var där för att skjuta upp skrivande till Sorans insats i Parlamentet imorgon.

Cecilia von Strokirch gör ett kanonjobb med Tiny Comedy. Jag vet inte riktigt vad hon gör, men det är bara en så jäkla roliga klubb att vara på. Tack, Cecci!

Och just ja, för övrigt borde Martin Soneby köra mer stand-up.

Inga kommentarer: