söndag 10 maj 2009

Läxan med stort L

Idag var jag på Big Ben och upplevde, enligt dom som vet, en kväll i mittfåran. Bra. Inte dålig. Inte en skitbra kväll.

Min insats var ok varken mer eller mindre. Jag har förbättrat nåt skämt och kanske, kanske fått två nya, men inte mycket nyheter den här kvällen. Twittrade lite under tiden och där kan man se vad jag tyckte. Det är en försmak inför Båten. Då tänkte jag köra en twitterorgie. Då blir det inget bloggande. Tar med mig mobil, penna och papper. Ingen jävla dator.

Nåja, efter kvällen på Big Ben tog Fredrik Andersson än en gång upp att jag borde snacka litet om mitt bakom-kameran-på-humor-TV-liv från ståuppscenen. Då lovade jag honom åtminstone en femma nyskrivet inför nästa gång jag är på Big Ben. Det blir min läxa.

Och det finns en del att gräva ur. Men jag vet inte hur jag ska komma in i materialet: vill ni veta hur David Batra luktar klockan 11 på dagen, hur det ser ut hemma hos Johan Rabaeus och vad som står i SVT:s sändningstillstånd? Eller hur ska jag attackera ämnet. Svårt. Men det är ju jag, så jag måste.

Svårt, men 7 juni på Big Ben kommer det material på mitt professionella liv. Promise.

Inga kommentarer: