söndag 19 augusti 2007

Beslut II, det dröjer innan jag kör på Big Ben igen

Tomas och Laszlo gör ett fantastiskt jobb med Big Ben: dom pusslar, trixar, flyttar omkring och försöker hålla ordning på ett helt infanteri av rookiesar, lycksökare och halvetablarde typer som vill köra en 5:a eller 7:a. Inte helt lätt. Fet cred att dom orkar.

Idag kände jag att lusten för Big Ben är lika med noll. Förmodligen för att jag jobbat ganska mycket i sommar. Jag ska dit igen när jag verkligen är sugen på att köra stand up. Typ efter ett tre veckor långt uppehåll. Vi får se när det blir.

Kvällen då? Jo, det inleddes dåligt och för länge av två komiker som jag inte riktigt vet vem det var. Arrangörerna måste börja sätta tider på alla komiker igen. Lyckas man inte med 3 minuter kommer man inte lyckas med en kvart heller. Sätt tider igen! Uppförsbacken planade ut lite vid komiker nummer 5 som var David Druid, men han hade det halvsvårt också. Jag upp efter honom och trampade lite vatten och slarvade, men gjorde hyfsat ifrån mig. Hoppet levde för första akten efter mig iallafall. Och det blev ännu mer så när jag påade Fredrik Andersson som avslutade första. Som vanligt hade han flera nya grejor som var väldigt bra!
Nöjd med min påa av Fredrik för övrigt. Sa att: "Om nästa komiker har Henrik Schyffert sagt till en arrangör här i stan: 'Ge honom ett år, han kommer bli skitbra!' - Klockan tickar...här är han Fredrik Andersson"
Fredriks skratt som skar genom Big Ben-publiken värmde.

Som helhet är jag mer nöjd än förra veckan.

Snackade lite med Sara Young och lillasyster Glans i pausen. Vi enades om att en kopp kaffe nog var roligare än andra akten och gick hem och fikade hos dom på närliggande adress. Några kompisar till Sara anslöt och dom hade varit förbi Big Ben där det tydligen varit lite rabalder med nån häcklare. Hoppas det gick bra för alla i andra akten iallafall!

Nu timeout från Big Ben. Superpeppad inför tisdag och Ribersborgs Kallbadhus!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: