onsdag 15 augusti 2007

Sista Glashuskvällen

Så var det över. Sista kvällen var ännu en kväll knappt under hundrastrecket publikt. Dåligt. Måste verkligen marknadsföra skiten bättre till nästa sommar. Nåja, man lär så länge man lever, eller man lär så länge man har elever som min svensklärare lite skämtsamt brukade säga.

Ordningen blev ganska snabbt återställd vad gäller mitt ståuppsjälvförtroende. Gick ganska bra med det mesta. Lämnade över ordet till Anders "Ankan" Johansson som var riktigt bra och hade kul. Ett bra tecken på det var att han vågade köra sin EasyLife-avslutning. Den skulle han bara testa om det gick bra. Klumpfisk-rutinen tycker jag också är väldigt rolig. Hans inledning med hur Anders & Måns resonerat kring sig själva som komikerpar var riktigt bra också.

Paus och jag körde några korta skämt. En grej jag tänkt på länge, men aldrig vågat köra kan nog bli något. Drog iväg det lite improviserat igår. Min fru har gett mig bra inblick i SVT-meterologernas vardag. Det är ganska kul faktiskt!

Lasse Karlsson är en mycket värdig avslutning på en lyckad säsong. Det gick väldigt bra för honom, tyvärr kom det in en idiot från gatan och sa: "vi måste låna toaletten". Givetvis, enligt gängse etikett, kommunicerade han med personen som stod på scen. I samband med det sjönk tempot lite, men Lasse hämtade hem det finfint. Callback-kungen är alltid en favorit.

Tack all publik, alla artister och personalen på restaurangen. Det har varit skitroligt!


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Måste verkligen marknadsföra skiten bättre till nästa sommar."

Byt ut ordet skiten till något mer positivt så är du en bit på väg...

Av de tre kvällar jag var på var den med tjejerna bäst!

Johan S sa...

Hahaha! Bra talat. Mer Marika åt folket, som sagt.