söndag 19 augusti 2007

Lördag: sista festivaldagen på Norra Brunn

Ja, då var man på topp igen. Fick inleda, men jag var så peppad inför att stå på Norra Brunns scen igen så jag kände att det inte gjorde något. Jag körde som planerat, vilket var en 7:a. Vi fick strikta order om max 7 minuter per person. Hela 11 komiker skulle få plats.

Jag var bra igår. Självförtroendet lös på scenen. Tummen upp från storheter som Babben (var det inte nästan en dubbeltumme?). Pungen-rutinen kommer nog komma upp på Comedy-TV idag. Kändes som att den satt ganska bra igår. Helnöjd med min insats måste jag säga.

Sen hade jag gjort mitt och kunde njuta av resten. Och som jag kunde njuta alla var skitbra. Annelie gjorden ingen besviken med trattgrammofonen, Jack var bra (som för övrigt sa att jag var "a star") med mörbultning av den svenska lagommentaliteten, mammagrisen Uddenberg var mycket bra, Lena Frisk körde nytt och kan verkligen ta med sig flera grejor. Sen gjorde hon sin "sovrumsavslutning" som jag älskar. Ann Westin avslutade sedan första akten. Min nya favorit. Hon har gått ner fyra trappsteg på bitterhetsstegen. Hon går så långt så att hon säger att hon vill döda folk. Och det blir ok för att hon har etablerat sig så skickligt. Ann var bäst igår (och på hela veckan?) Efter paus inledde en ringrostig Patrik Larsson, men det märktes inte. Han snackade med publiken och drog på fullt ös och var bra. Yvonne var bra. Babben var riktigt bra även om hon hade svårt att leva upp till bifallet hon fick vid påan. Soran upp nästsist med kaxig attityd och var skitbra och sist och absolut bäst bland killarna var Håkan Jäder. Han är och förblir en av mina fem favoritståuppkomiker i vårt avlånga land.

För övrigt var professionalismen enorm igår bland komikerna. Alla höll tiden (7 min) fanimej exakt och vi var färdiga 22:59:50. 10 sek kort. Men man får vara nöjd ändå.

Elin och Mats var och tittade igår och det hade dom också gjort i torsdags och i fredags. Tror dom hävdade att detta var den bästa kvällen. Utan att ha sett dom andra kvällarna, så kan jag säga att detta var den bästa "stafetten" jag sett på Norra Brunn.

Efteråt bjöds det på god mat och trevligt snack. Ett glatt gäng hade det trevligt. Peppe var på strålande humör och skulle ringa mig sa han. Låt oss hoppas det.

Nu ska jag glutta på Manchesterderbyt och sedan vid 17.00-tiden ska jag avgöra om jag ska till Big Ben ikväll eller om jag ger bort min tid till Soneby.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: