fredag 17 augusti 2007

Engagemang slår allt i TV

Jag är svag för nördar som gör TV. Det blir alltid bäst med engagemang. Sånt "går genom rutan", som det heter. Mitt bästa exempel för att visa skillnaden på det är Hemligstämplat vs. Anders & Måns säsong 1. Anders & Måns brann, var engagerade, och...nördar. Vill man vara snällare kan man säga att bra TV blir det när folk får göra TV om det dom är besatta av. Anders & Måns gör det, Killinggänget gör det och det finns många fler exempel. Det är väldigt få människor som är besatta av papperskonstruktioner.

Dom som fick mig att skriva det här inlägget är herrarna Jamie och Adam i Mythbusters. Ett sjukt program på Discovery där vuxna karlar får tokleka på välbetald arbetstid.


Egentligen borde jag inte vara intresserad, men jag bara älskar det. Så var det med Rallarsving också. Jag tycker kampsport är ungefär det töntigaste som finns, men såg alltid det programmet.

Engagemang är allt. Nu ska jag käka en Top hat framför TV:n. F-n, vad god den är.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: