måndag 20 augusti 2007

Rubbe rubbe rubbe rubbe

Riktig skitdag inledningsvis. Skulle träffa lite folk i Gurra som ville att jag ska fortsätta som arrangör. Mötet startade 45 minuter efter utsatt tid. Proffsigt...
Sen rådde total förvirring. Tappade verkligen all lust. Får tänka efter när det norrländska lugnet kommer över mig. Efter MACK imorgon åker jag dit på semester resten av veckan.

Sen var jag hundra timmar sen till Tobias Persson. Vi skulle träffas innan vi skulle få feedback på vår långa näsa på pilotmanuset som vi lämnat till SVT Syd. Det enda vi fick var att dom inte kände sig överraskade. Sen kan dom också säga, så som det är: "vi vågar inte". Efter ett antal debacler historiskt måste Syd fortsätta på sin nuvarande framgångsvåg. Dom satsar alltså bara på säkra kort. Självklart! och Mia&Klara undantaget eftersom dom ju inte har något utfall på dom produktionerna än. Men jag tror och hoppas att bägge lyckas!

Dom två personer som läst vårt manus (exkl. SVT), Greg och Petra, säger båda att dom aldrig läst något liknande. Men det är ju trevligt att SVT Syd har sån koll att dom inte blev överraskade; dom som har kommit på att Daily Show är kul nu...fem år efter alla andra. Jaja, man ska inte tjafsa om långa näsor. Det är trots allt vinnarna som skriver historien.

Mötet var i en positiv anda och jag gillar folket därnere. Dom gillar oss och vi ska jobba vidare på parallella spår. Jag ska se till att bli producent i ett av dom, eftersom det är en idé som bygger på talanger jag inte har. Det är också en idé som kan gå åt helvete med en dåligt producent, därför ska vi inte lämna inte bort det ansvaret.

Tack Tobbe! Du räddade min dag genom att vi på eftermiddagen hade sådär roligt som vi har när vi jobbar ihop!

Inga kommentarer: