onsdag 8 augusti 2007

Glashuset #7 featuring Marika Carlsson

Igår var det skralt med folk, kanske 70 pers. Tråkigt för det var bra. Vi hade begåvats med en häcklare från Orsa som tog all min energi. Jag var riktigt dålig igår materialmässigt även om jag fick med mig publiken på ett bra sätt när det gällde killen som var på väg upp på scen (a.k.a. häcklaren). Jag sa till honom på skarpen sen, så att han inte förstörde för komikerna. Det åtlyddes av vederbörande.

Petra inledde och var bra. Hon hade det lite tungt i början, men blev inte stressad för det. Hon gjorde lite samma misstag som jag gjorde igår, tog lite för givet att folk hade sett henne förra gången hon var där. När hon började med elakheterna lossnade det rejält. Det passar Petra att vara elak. Det är inte "manlig-manusförfattare-skriver-tjej-som-är-snuskig-skämt-till-panelprogram". Hon tycker själv det är kul också. Det märks, det passar och det väldigt bra.

Marika "headlinade" med den äran. Jag blir lika överraskad varje gång jag ser henne: var det SÅ rolig hon var! Jag tycker hon skulle förtjäna att vara med i TV lite mer. Varför står inte hon på alla "shortlists" för provfilmningar? Hon är enastående och framförallt på gestalningar och det är väl det man vill ha i panelprogram. Hon är dessutom mogen för det som komiker.

Mer Marika åt folket säger jag!

Sen är det bara att konstatera att kvinnlig publik gillar kvinnliga komiker. Ann och Marika har fått folk att gråta av skratt. Det har ingen annan lyckats med på dessa sju gånger.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: