torsdag 9 augusti 2007

Förklok

Förra årets "SM" på Norra Brunn tippade jag rätt. Jag gick runt på ståuppklubbarna i Stockholm och sa att Simon Svensson kommer att vinna. Lätt. Folk svarade: "Vem?" Flera kan intyga detta bland annat mannen med fingertoppskänslan Linnell (som tippade Björn Gustafsson).

Därför känner jag att jag måste tippa så här lite officiellt i år. Min personliga åsikt är att Fritte och Jeppe är fullkomligt överlägsna i startfältet (Nota bene: jag gillar hela komikerstartfältet)
Jeppe kör ju nästan aldrig stand-up och skojar brallorna av rutinerade komiker när han väl kör. En vinst skulle kanske borga för att han satsade lite mer på denna ädla konst.
Har Kodjo en bra dag är han så klart en klar segerkandidat (om han säger "seriöst" mindre än 62 ggr på 8 minuter) och Yvonne kommer säkerligen att diggas av juryordförande Westin.

Svårtippat.
Jag tippar på Fritte Fritzon. Han kommer att vara bäst när det gäller. Vinner han inte, beror det bara på att jag "jinxade" genom att tippa.


Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Känner inte till alla men håller med, kör Fritte som han körde i Helsingborg i onsdags blir han svårslagen!
Känn inget tryck Fritte....

dalaplan sa...

ska inte du va jury johan?
då kan du väl inte lämna förhandstips? Det blir ju som om du bestämt dig i förväg.

hur kan det förresten va att ingen tippar jesper som vinnare?
jag är så glad att han inte va med förra året. Då hade jag inte vunnit. Precis som de andra 9 inte kommer göra imorgon heller.
han för rolig helt enkelt.

Johan S sa...

Jag sitter inte i juryn. Jeppe är fantastisk! Jag vill också vara parhäst med honom. Lyllo dig Simme.

Personligen skulle jag gilla om Jeppe vann, men kombinationen stockholmspublik, bäst när det gäller, rolig person och jurysammansättning gör att jag tippar Fritte. (Jag gillar Fritte också....och Marcus).